Najnowsza konstrukcja
2020/2021
Bolid Spalinowy RTC 7.0
Bolidy
Najnowszy bolid spalinowy zaprojektowany i skontruowany od podstaw przez nasz zespoł. RTC 7.0 wyróżnia się zastosowaną po raz pierwszy lekką i sztywną kompozytową konstrukcją nośną – monokokiem. Bolid oparto na innowacyjnych felgach wykonanych z włókna węglowego. W połączeniu z pełnym pakietem aerodynamicznym i sprawdzonymi rozwiązaniami napędowymi RTC 7.0 gwarantuje świetne osiągi i dużą pewność prowadzenia.
Bolid zasilany jest zmodyfikowanym silnikiem z Hondy CBR 600RR generującym 100 koni mechanicznych przy masie 195kg. Konstrukcja powstawała przez 2 lata w trudnym czasie pandemii. W projekt zaangażowanych było ponad 100 członków zespołu. Tysiące godzin projektowania i symulacji. 30 dni testowych. Wszystko to gwarantuje, że RTC 7.0 jest najszybszym bolidem w historii AGH Racing. Dodatkowo bolid wyróżnia się wyjątkowym „smoczym” malowaniem nawiązującym do krakowskich legend.
RTC 7.0
Przyspieszenie 0-100 km/h
Moc
Masa
Nasz najnowszy bolid elektryczny „Lem” to konstrukcja, która jako pierwsza w Polsce pomyślnie przeszła skomplikowaną kontrolę techniczną na zawodach Formuły Student. W porównaniu z zeszłorocznym „Stanisławem”, generuje on dwukrotnie większy docisk aerodynamiczny. Przy około 100 km/h generuje taką siłę, że bolid mógłby jechać po suficie. Dla porównania, bolidy F1 muszą osiągnąć prędkość ok. 130 km/h w celu uzyskania takiej siły.
Układ elektroniczny wzbogacił się o czujniki temperatury opon i tarcz hamulcowych. Konstrukcja akumulatora jest skonstruowana z izolacyjnego kompozytu z włókna szklanego, które zapewnia maksymalną wytrzymałość oraz bezpieczeństwo przy jednoczesnym zachowaniu niskiej wagi. Śmiałym motywem przewodnim nowego bolidu i nadchodzącego sezonu jest „cyberpunk” – futurystyczny nurt niosący ze sobą nutę nostalgii i klimat lat 80.
RTE 2.0 „Lem”
Przyspieszenie 0-100 km/h
Moc
Masa
ELEKTRYCZNA REWOLUCJA
2018
Bolid Elektryczny RTE 1.0 „STANISŁAW”
Bolidy
Chcąc działać na rzecz rozwoju elektromobilności, która wpisuje się w trend zmiany sposobu korzystania ze środków transportu, już w poprzednim sezonie powołaliśmy do działania zespół skupiający się na napędzie elektrycznym. Od samego początku pomysł ten skupił wokół siebie wielkie zainteresowanie. AGH Racing jest pierwszym w Polsce zespołem, który zaprezentował bolid klasy Formuła Student z napędem elektrycznym. Na uroczystej premierze zgromadzili się tłumnie sponsorzy AGH Racing, władze oraz pracownicy uczelni, a także studenci zaciekawienie przełomową konstrukcją. Bolid Stanisław został nazwany na cześć patrona naszej uczelni.
RTE 1.0 „STANISŁAW”
Przyspieszenie 0-100 km/h
Moc
Masa
Prawdziwy weteran zawodów Formuły Student. Bolid spalinowy pojawiał się na torach FS przez kolejne trzy lata. Po premierze w 2017 roku nadszedł szczególny dla nas 2018 rok. Dzięki otrzymanemu wsparciu od władz AGH, sponsorów, a także dofinansowaniu z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego zespół przygotował w tym sezonie dwa pojazdy wyścigowe do rywalizacji w zawodach Formuły Student.
Pierwszy z nich to rekonstrukcja piątego bolidu zwanego pieszczotliwie „Grażyną”- rewolucją w AGH Racing i naszym najlepszym, jak do tej pory bolidem. Pojazd, z którym startowaliśmy na torach w Europie oraz Stanach Zjednoczonych zaprezentował się wspaniale, zajmując czołowe miejsca w wielu konkurencjach dynamicznych. W swym ostatnim starcie bolid raz jeszcze podbił Stany Zjednoczone zdobywając 3 miejsce w konkurencji Acceleration na FSAE Michigan 2019.
RTC 5.0 „GRAŻYNA”
Przyspieszenie 0-100 km/h
Moc
Masa
bestia na torze
2015-2016
Bolid spalinowy RTC 3.0 „bestia”
Trzeci bolid w historii AGH Racing. Powrót do klasycznego czerwonego malowania. Dzięki wykorzystaniu najnowszych zdobyczy techniki bolid ten był lżejszy od poprzedniego o ponad 40kg. Przez dwa lata odwiedził tory na Węgrzech, we Włoszech i w Hiszpanii. Zwiastun nadchodzących sukcesów.
RTC 3.0 „bestia”
Moc
Masa
marzenie o skrzydłach
2014
Bolid spalinowy RTC 2.0 „pękata berta”
Druga konstrukcja spalinowa zaprojektowana i wykonana przez zespół AGH Racing. Bolid wyróżniał się zastosowaniem po raz pierwszy pakietu aerodynamicznego. Oprócz dynamicznego postępu technicznego i nowoczesnych rozwiązań wprowadzał również specjalną limonkową kolorystykę charakterystyczną dla sezonu 2014.
RTC 2.0 „pękata berta”
Moc
Masa
początek
2013
Bolid spalinowy RTC 1.0 „gruba berta”
Po założeniu zespołu w 2012 przyszedł czas na pierwsze efekty prac członków AGH Racing. W 2013 światło ujrzał pierwszy bolid w historii AGH Racing. Maszyna odwiedziła m.in. słynny Silverstone w Wielkiej Brytanii i przede wszystkim pozwoliła zebrać cenne doświadczenie, które miało zaprocentować w kolejnych sezonach.
RTC 1.0 „gruba berta”
Moc
Masa
SZYBKI KONTAKT
BARTOSZ GAJEWSKI (MARKETING)
bartosz.gajewski@racing.agh.edu.pl
DR INŻ. DANIEL PRUSAK (OPIEKUN)
daniel.prusak@agh.edu.pl